وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما معادله قدرت در منطقه را به نفع خودمان تغییر دادیم و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رودبار- مدیر عامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان با تاکید بر لزوم به کارگیری توان و تخصص داخلی در بخش‌های مختلف گفت: تحریم‌ها منجر به توقف صنعت برق نشده است.
با وجود گذشت سه هفته از اتمام فرصت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور درلیگ برتر بسکتبال، هنوز وضعیت دو تیم نامشخص و در نتیجه تعداد تیم‌های شرکت‌کننده نهایی نشده است.
با وجود گذشت سه هفته از اتمام فرصت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور درلیگ برتر بسکتبال، هنوز وضعیت دو تیم نامشخص و در نتیجه تعداد تیم‌های شرکت‌کننده نهایی نشده است.
بیش از چهل سال است، ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. معیشت مردم نیز تحت تاثیر همین موضوع کم آسیب ندید و این روند تا امروز ادامه دارد. حال باید دید آیا مسئولان و ادارات هم همچون مردم از این موضوع متضرر شده‌اند یا خیر؟ لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس و فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی، در این باره به تابناک پاسخ دادند.
بیش از چهل سال است که ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. معیشت مردم نیز تحت تاثیر همین موضوع کم آسیب ندید و این روند تا امروز ادامه دارد. حال باید دید آیا مسئولان و ادارات هم همچون مردم از این موضوع متضرر شده‌اند یا خیر؟ لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس و فریدون عباسی،عضو کمیسیون انرژی، در این باره به تابناک پاسخ دادند.
مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده گفت: جمهوری اسلامی ایران قائل به کرامت ذاتی زنان بوده و اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی بر برابری همه اعم از زن و مرد تاکید دارد.
رئیس جمهوربا بیان این که موفقیت صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است گفت: دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان‌داد جوانان عزیز این کشور چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کردند.
برای احیاء برجام و برداشتن تحریم‌ها دو فرصت داشتیم که هر دو فرصت از دست رفت. یکی اواخر اسفند ۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ بود که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خواسته شد که در دولت سیزدهم انجام شود و فرصت دیگر اواسط سال گذشته زمانی که بورل سفری به تهران کرد و مذاکراتی انجام داد.
دو طرف (ایران و آمریکا) تعهد دارند اقداماتی براساس این قطع‌نامه و همچنین متن برجام صورت دهند. از جمله اینکه ایران پروتکل الحاقی را که تاکنون به صورت داوطلبانه و موقت اجرا می‌کند، در مجلس تصویب کند و در طرف دیگر کنگره آمریکا بخشی از تحریم‌هایی را که در این کنگره تصویب شده و تاکنون «تعلیق» شده بود، «لغو» کند؛ بنابراین فرصت دو ماهه آینده و همکاری ایران با آژانس از این جهت بسیار حائز اهمیت‌تر خواهد بود. برای آمریکا و اروپا هنوز یک کارت بازی باقی مانده که نام آن «اسنپ‌بک» است.
برای احیاء برجام و برداشتن تحریم‌ها دو فرصت داشتیم که هر دو فرصت از دست رفت. یکی اواخر اسفند ۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ بود که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خواسته شد که در دولت سیزدهم انجام شود و فرصت دیگر اواسط سال گذشته زمانی که بورل سفری به تهران کرد و مذاکراتی انجام داد، نتیجه این مذاکرات را با طرف آمریکایی صحبت کرد و آقای باقری به قطر رفتند و شرایط تغییر کرد و آن فرصت هم از دست رفت.
آقای اردوغان برای ما یک تهدید بزرگ و درعین‌حال یک فرصت بزرگ است؛ چراکه در دوران تحریم‌ها ایستادگی کرد. اما کمال قلیچدار اوغلو اهل ریسک نیست و فرصت ها و تهدیداتش برای ایران کم است.
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به تمایل مسکو برای جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات رفع تحریم‌ها تصریح کرد که هنوز فرصت برای رسیدن به توافق نهایی در وین برای ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد.
وی با بیان این‌که «ما در امر صادرات توفیقات زیادی داشتیم که قابل مقایسه با گذشته نیست»، یادآور شد: ما رشد نزدیک به دو و نیم برابری در این زمینه داشتیم و ۱۵ هزار فرصت شغلی - نسبت به سال قبل - بیشتر ایجاد کرده‌ایم. در زمینه بومی‌سازی قطعات که با سه هدف رفع تحریم‌ها، مقابله با خرابکاری صنعتی دشمن و صرفه‌جویی ارزی دنبال می‌شود، به تولید ۳۸ هزار قطعه و مواد مورد نیاز خود رسیدیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر چه ادعا می‌شود تحریم‌ها برای شکستن مقاومت دولت است اما واقعیت آن است که دولت و ملت ما یکی هستند و تحریم‌ها کل اقشار جامعه ما را هدف قرار داده است.
مس کرمان این فرصت را دارد تا در بازی امروز مقابل ذوب آهن کاملا از منطقه‌ سقوط فاصله گرفته و نگرانی را متوجه دیگر تیم‌ها کند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی برای خنثی سازی تحریم‌ها ایجاد کرده است.
وزیر دفاع سوریه گفت: ایران توانست از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و نیازهای خود را رفع کند و به همین دلیل به یک قدرت سرآمد تبدیل شد و توانست به کشورهای دیگر نیز کمک‌هایی را انجام دهد.
نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» نشریه داخلی روزانه معاونت سیاسی سپاه به زبان مشترک مردم جمهوری آذربایجان با بخشی از مردم ایران اشاره کرده و نوشته این امر، نباید به عاملی برای تحریک گسل‌های قومی، واگرایی و تخریب روابط خارجی دو کشور و بهره‌برداری‌های سیاسی، امنیتی و... تبدیل شود. بلکه این مؤلفه و سایر اشتراکات فرهنگی، فرصت منحصربه‌فردی برای همگرایی و ارتقای مناسبات و روابط دوجانبه به سطح راهبردی است.
چهار سال دیگر احتمالا فرصت رقابت با دو تیم مطرح در یک گروه برای تیم ملی ایران به وجود نیاید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما به بررسی آنچه که در ایران رخ می‌دهد، ادامه خواهیم داد. ما از هر فرصتی برای ابراز مواضع و نگرانی‌های‌مان درخصوص حقوق بشر در ایران استفاده خواهیم کرد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تحریم‌ها مشکلاتی را در تبادلات مالی و بانکی ایران ایجاده کرده است که عضویت در شانگهای باعث رفع این مشکل خواهد شد.
کنعانی گفت: نشست‌های بین‌المللی فرصت خوبی است برای نشست‌های سیاسی و مذاکرات حاشیه‌ای بین مقامات کشور‌ها؛ اینکه در حاشیه نشست گفتگو‌هایی در خصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت بگیرد من این احتمال را رد نمی‌کنم.
معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا، به دلیل موقعیت استراتژیک، موقعیت ویژه‌ای را برای کاهش تأثیرات تحریم های اقتصادی فراهم کرده است که باید از این فرصت استفاده کرد.
نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ